Startende BNI LocatiesNetwerk kalenderDownloadsVideoBNI Kantoor - TrainingscentrumBNI internationaal nieuws60 seconden presentatiesROI van het lidmaatschap van BNIBNI NieuwsWorkshops

Zoek een BNI locatie

Successnet

Successnet

BNI Podcast

BNI bestaat sinds januari 1985. Oprichter is dr. Ivan Misner. Hij is de grondlegger van de BNI marketingstrategie met als basis mond-tot-mondreclame. BNI biedt daarvoor een positieve, ondersteunende en gestructureerde omgeving met bewezen resultaten want alles binnen BNI wordt gemeten. Van aantal aanbevelingen tot omzet per BNI locatie, per regio en wereldwijd. Netwerken vraagt inzet.

De meeste BNI locaties bestaan uit deelnemers die elkaar oprecht aan omzet en contacten willen helpen via netwerken. Ze werken als een team samen. Deelnemers aan BNI zijn verantwoordelijk voor het naleven van de BNI beleidsregels en richtlijnen. Die regels worden overigens voor een belangrijk deel door een adviesraad van leden wereldwijd bepaald.
 

Hieronder staan een aantal van de belangrijkste regels:

  • In een BNI locatie wordt slechts één persoon uit een specifieke beroepsgroep toegelaten.
  • Leden moeten dat beroep fulltime uitvoeren.
  • Aanwezigheid tijdens de bijeenkomsten is cruciaal. Als leden een bijeenkomst niet kunnen bijwonen dan kunnen zij zich laten vervangen. Dit telt dat als 'aanwezigheid' voor het BNI locatie.
  • Een actieve deelname door leden aan een BNI locatie is de sleutel tot succes voor de hele groep. Leden leveren actieve bijdragen door bonafide bezoekers en aanbevelingen mee te nemen

Waarom kiezen voor BNI
 

BNI biedt een positieve, ondersteunende en gestructureerde omgeving voor het ontwikkelen van een stroom aan kwalitatief goede zakelijke aanbevelingen. Dit doen we door je te helpen sterke persoonlijke relaties te bouwen met tientallen andere goede ondernemers.

Vorig jaar genereerden leden van BNI miljoenen aanbevelingen die resulteerden in miljarden aan extra omzet voor elkaar. Als je lid bent van BNI is het net of je elke dag een team van verkopers in de regio hebt rondlopen die koopsignalen herkennen welke voor jouw bedrijf van belang zijn. Andersom heb je zelf je mede-leden in gedachte en help je, waar mogelijk, hun bedrijf te promoten. Wie goed doet, goed ontmoet en beide partijen zullen de voordelen van de samenwerking ondervinden.

Succesvol netwerken vraagt inzet. De meest succesvolle chapters van BNI bestaan uit leden die zeer toegewijd zijn om elkaar te helpen door de inzet van hun dagelijkse netwerk. Ze vormen een team. Als lid van BNI ben je verantwoordelijk voor het naleven van het beleid en de richtlijnen van de organisatie.
 

Veel gestelde vragen

Q: Kan iedereen lid worden van een chapter?

A: We laten slechts een lid toe per branche/specialisatie. Stel dat je bijvoorbeeld een huizenmakelaar bent en daarvan hebben we er al een, dan kunnen we je doorverwijzen naar een ander chapter, of wellicht is er zelfs de mogelijkheid om zelf grondlegger te worden van een nieuw op te richten chapter in je regio. Mocht je in dit voorbeeld echter een bedrijfsmakelaar of een commercieel onroerend goed makelaar zijn dan bestaat er de mogelijkheid dat je toegelaten zal worden tot dit chapter.

Q: Hoe weten jullie of nieuwe leden betrouwbaar zijn?

A: Op het aanvraagformulier voor lidmaatschap vragen we om twee referenties en we hebben een lidmaatschapscommissie die deze referenties opvolgen. Daarnaast zal er een gesprek plaatsvinden tussen het nieuwe lid en twee leden van deze commissie. Tijdens dit gesprek zal uitgelegd worden wat er van een lid verwacht zal worden en kan het potentiele lid aangeven wat zijn/haar positieve bijdrage aan het chapter zal zijn. Pas hierna zal de lidmaatschapscommissie bepalen of de persoon lid kan worden.

Q: Wat gebeurt er indien een lid een aanbeveling niet correct opvolgt?

A: We hebben een ethische code waarin onze leden aangeven de verantwoordelijkheid op zich te nemen om alle door hen ontvangen aanbevelingen verantwoord op te volgen. Het is noodzakelijk dat, indien een bestaand lid constateert dat er niet tot tevredenheid gevolg gegeven wordt aan aanbeveling, dit lid hiervan melding maakt bij de lidmaatschapscommissie, deze zal de melding onderzoeken.

Q: Welke beroepen of bedrijven halen de beste resultaten uit netwerken?

A: Het gaat niet om je beroep of de grootte van je bedijf, het gaat om het individu. Het beroep kan alles zijn. Als je gefocust bent, als je een droom hebt en als je bereid bent je schouders eronder te zetten, dan ben jij de persoon die we in onze groep willen hebben.

Q: Moeten leden gasten meebrengen naar de bijeenkomsten?

A: Wij moedigen onze leden aan om bezoekers en gasten mee te nemen naar de bijeenkomst, zeker als de branche/specialisatie van deze persoon nog vrij is. Wij vinden het uiterst belangrijk om onze gasten een goede indruk van onze organisatie en een fijne bijeenkomst te geven.

Q: Kunnen bepaalde ethische codes van beroepen lidmaatschap van BNI uitsluiten?

A: BNI begrijpt het belang van ethische codes voor bepaalde beroepsgroepen en wij erkenen dat zulke regels per situatie verschillend te interpreteren zijn. Als gevolg hiervan stelt BNI dat leden zich in zulke voorkomende tegenstrijdige situaties primair hun ethische beroepsnormen in acht dienen te nemen. Belangrijk hierin is het feit dat BNI er primair voor wil zorgen dat de leden zich vrij kunnen ontwikkelen om hun marketing en bedrijf te verbeteren. Het is BNI's intentie om ervoor te zorgen dat dit ook gebeurt.

Q: Als ik binnen mijn beroep een specialisatie heb, word ik dan als expert gezien voor het hele beroep?

A: BNI kan zich voorstellen dat veel beroepen erg breed zijn en dat mensen zich vaak op een bepaald gedeelte specialiseren. BNI verwacht niet, noch stimuleert, dat leden van BNI zich profileren of werkzaamheden verrichten die niet binnen hun specialisatie vallen. Sterker nog, BNI staat niet toe dat leden aanbevelingen vragen buiten hun specialisatie.

Q: Mijn beroep of bedrijf ziet niet direct mogelijkheden tot handel binnen dit chapter. Is BNI wel geschikt voor mij?

A: Ja. BNI’s primaire doel is leden helpen om zich en hun bedrijf te ontwikkelen en te verbeteren op het gebied van effectief netwerken. Ondernemers krijgen opdrachten aangeboden als hun expertise bekend is en als zij bij de andere leden een bepaalde mate van vertrouwen hebben opgebouwd. Indien deze stappen genomen worden zullen de achterliggende netwerken van de leden zich openen en ontstaan er vele nieuwe mogelijkheden tot wederzijds succes.